Aankomst in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jizzo Bosdriesz - WaarBenJij.nu Aankomst in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jizzo Bosdriesz - WaarBenJij.nu

Aankomst in Toronto

Blijf op de hoogte en volg Jizzo

02 April 2015 | Canada, Toronto

Nou, na afgelopen week in meerder etappes van vrienden, collega's en familie afscheid genomen te hebben ben ik vertrokken, voor drie maanden. Vanwege het slechte weer in Nederland had de vlucht (naar Parijs) een uur vertraging, maar ik had gelukkig nog een uur om in Parijs de overstap naar Toronto te halen. Prima vlucht, de kip was op, maar de Gnocchi was ook lekker, en the Theory of Everything was een prima film.

Aangekomen op Lester B. Pearson International Airport ging alles heel vlotjes, de douane, de koffer ophalen en een taxi vinden. De taxi bracht me naar een echte suburb, waar ik zal verblijven in een airbnb appartementje. De straat ziet er aardig uit, ik kon de sleutel uit de brivenbus halen, want mn hosts waren nog niet thuis. Dan moest ik achterom, door de tuin naar de aparte entree voor mijn kelderappartement. De kamer is knus, niet heel groot, maar groot genoeg voor in mn eentje.

Ivan, de gastheer (samen met gastvrouw Brigitte en gastkleuter Vincent) kwam later nog even informeren of ik goed was aangekomen. Hij gaf me als welkom een biertje en wat info over winkels in de buurt en openbaar vervoer, dus al met al een echte gastvrije Canadees (ook al heeft ie een zwaar Spaans accent).

Verder vooral wat uitgepakt, bijgelezen qua nieuws en email, en opgezocht hoe ik morgen op mn werkplek kom. Want dan begin ik al met mn eerste afspraak, bij het Centre for Research on Inner City Health (CRICH), van het St. Michael's Hospital. Even heel kort samengevat wat ik daar ga doen: ik ga een wetenschappelijke review schrijven over de effecten van accijnsverhogingen op tabak. Meer specifiek gaan we kijken naar hoe, waarom, en onder welke omstandigheden deze effecten verschillen tussen hoge en lage inkomensgroepen.

Maar als ik dit typ is het al 21 uur geleden dat ik vanochtend in Amsterdam opstond (en toevalligerwijs is het hier nu 21u). Dus hoog tijd om naar bed te gaan. Morgen ongetwijfeld weer veel nieuwe ervaringen voor de boeg, maar ivm goede vrijdag en pasen daarna meteen een lekker lang weekend de tijd om de stad te verkennen.

  • 02 April 2015 - 07:34

    Adriëtte:

    Fijn dat je goed aangekomen bent! Houd ons op de hoogte via blog / whatsapp. Succes straks op je eerste werkdag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Toronto

Drie maanden als gastonderzoeker in Toronto

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2015

Laatste dagen

16 Juni 2015

CN Tower Edge Walk

11 Juni 2015

Montreal

03 Juni 2015

Hard werken

25 Mei 2015

Doors Open
Jizzo

Actief sinds 07 Feb. 2015
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 6371

Voorgaande reizen:

01 April 2015 - 25 Juni 2015

Toronto

Landen bezocht: